Αν και εσύ είσαι από τις επαγγελματίες της ομορφιάς και μόλις άνοιξες τον δικό σου χώρο, θα γνωρίζεις ότι το πιο πρώτο και ίσως το πιο δύσκολο βήμα προς την επιτυχία είναι η απόκτηση αλλά και η διατήρηση της πελατείας. Μπορεί να έφτιαξες και να εξόπλισες τον χώρο σου όπως το σκεφτόσουν και το ονειρευόσουν ωστόσο δεν θα έχει κανένα νόημα εάν αυτός ο χώρος δεν γεμίσει από πελάτισσες. Πώς θα το καταφέρεις αυτό; Οι εκπαιδεύτριες της BePro σου δίνουν tips για να αποκτήσεις αλλά και να διατηρήσεις την πελατεία σου.
Εκμεταλλεύσου τα social media και το (digital) marketing
Το marketing είναι πάντα αποδοτικό με τα εργαλεία που διαθέτει, αρκεί να γνωρίζεις πώς να το εκμεταλλευτείς προς όφελος της νέας σου επιχείρησης. Μπορείς εύκολα να δημιουργείς περιεχόμενο που ενδιαφέρει το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι, να διαφημίζεις την επιχείρησή σου και να προωθείς τις προσφορές που κάνεις στον χώρο σου ώστε οι πελάτισσές σου αλλά και εκείνες που θέλουν να σε επισκεφθούν να γνωρίζουν κάποια στοιχεία για τις υπηρεσίες σου από πριν. Δημιούργησε και διατήρησε ενημερωμένο το προφίλ σου στα δημοφιλή social media με περιεχόμενο από τη δουλειά σου που μάλιστα θα ανανεώνεις τακτικά. Οι περισσότερες πελάτισσες αναζητούν ανάλογα προφίλ στα social media για να γνωρίσουν τη δουλειά της επαγγελματία της ομορφιάς.
Μείνε σε επαφή με τις πελάτισσές σου
Όσο καλές υπηρεσίες και αν προσφέρεις, είναι σημαντικό για τη διατήρηση της πελατείας σου να μένεις σε επαφή μαζί τους. Ένα μήνυμά ή ένα email πχ με εκπτωτικά κουπόνια ή με προσφορές έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει την επαφή που χρειάζεται ώστε οι πελάτισσες να συνεχίσουν να έρχονται και να αναζητούν τις υπηρεσίες σου.
Δείξε τις αρετές σου
Μπορεί οι υπηρεσίες που παρέχεις να είναι κορυφαίου επιπέδου αλλά αν ο χαρακτήρας σου και η συμπεριφορά σου απέναντι στις πελάτισσες δεν είναι αυτή που πρέπει, οι πελάτισσες δεν θα συνεχίσουν να έρχονται σε εσένα για πολύ καιρό. Δείξε τον απαιτούμενο επαγγελματισμό και την αξιοπιστία που οι πελάτισσες αναζητούν σε μια επαγγελματία της ομορφιάς και είναι σίγουρο ότι θα σε προτιμούν ξανά και ξανά.
Φρόντισε τον χώρο σου
Για να έρθει μια πελάτισσα στον χώρο σου και να συνεχίσει να έρχεται, ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία είναι ο ίδιος ο χώρος. Ο χώρος ενός κέντρου ομορφιάς, όπως και κάθε επιχείρησης, πρέπει να είναι καθαρός, προσεγμένος, τακτοποιημένος, καλαίσθητος και να αντανακλά τον χαρακτήρα και τις υπηρεσίες της επιχείρησης. Φρόντισε ανά πάσα στιγμή για την καθαριότητα της αίθουσας και των λοιπών χώρων, των καθισμάτων, των εργαλείων και των προϊόντων σου ώστε οι πελάτισσες να μείνουν ευχαριστημένες. Καμία πελάτισσα δεν θα επανέλθει σε έναν χώρο βρώμικο και ακατάστατο, ειδικά όταν οι υπηρεσίες που παρέχονται αφορούν την ομορφιά και την υγιεινή.
Αφιέρωσε χρόνο στην πελάτισσα
Μπορείς να εκμεταλλευτείς τον χρόνο που παρέχεις τις υπηρεσίες σου για να μάθεις καλύτερα την πελάτισσά σου. Δημιουργώντας μια καλύτερη σχέση μαζί της από μια τυπική είναι σίγουρο ότι θα σε προτιμήσει ξανά. Αφιέρωσε χρόνο να μάθεις περισσότερα για το στυλ και την προσωπικότητά της καθώς έτσι θα γίνει και η δική σου δουλειά πιο εύκολη. Μπορείς αν θέλεις ακόμα και να κρατήσεις σημειώσεις στον φάκελό της για ένα σημαντικό γεγονός και να την ρωτήσεις την επόμενη φορά που θα σε επισκεφθεί. Δείξε πραγματικό ενδιαφέρον για αυτά που θα σου πει και είναι σίγουρο ότι θα το εκτιμήσει. Προσοχή όμως μη γίνεις αδιάκριτη! Διερεύνησε πρώτα εάν η ίδια θέλει ή εάν έχει τη διάθεση να μιλήσει και να μοιραστεί πράγματα μαζί σου αλλιώς θα καταλήξεις με το αντίθετο αποτέλεσμα. Εάν πχ η πελάτισσα δεν έχει διάθεση για συζητήσεις, η επιμονή σου θα την κάνει να αισθανθεί άσχημα και ίσως δεν σε προτιμήσει ξανά. Προσαρμόσου ανάλογα στη διάθεσή της και βγες κερδισμένη.
Έξτρα περιποίηση
Περιποιήσου τις πελάτισσές σου λίγο παραπάνω με μικρά μυστικά και είναι σίγουρο ότι θα εκτιμήσουν το ενδιαφέρον σου. Για παράδειγμα, δώσε τους tips περιποίησης ή διατήρησης του μακιγιάζ, διόρθωσε κάτι που μπορεί να πρόσεξες τυχαία ή ακόμα και να δουλέψεις για λίγο εκτός του ωραρίου σου όταν πρόκειται για κάτι επείγον, οι πελάτισσες θα εκτιμήσουν το ενδιαφέρον σου και θα συνεχίσουν να έρχονται. Ακόμα καλύτερα, θα διαδώσουν την θετική τους άποψη και σε άλλα άτομα.
Η πρόκληση έγκειται περισσότερο στο να διατηρήσεις την πελατεία σου συγκριτικά με το να την αποκτήσεις. Γι αυτό φρόντισε να παρέχεις στις πελάτισσές σου υπηρεσίες κορυφαίας ποιότητας σε κάθε πτυχή της δουλειάς σου γιατί αυτό θα εκτιμήσουν και οι πελάτισσές σου. Μην ξεχνάς ότι μια ευχαριστημένη πελάτισσα μπορεί να σου φέρει ακόμα περισσότερες!